08.09.2016

S 1.10.2016 bo možno elektronsko vlaganje refundacijskih zahtevkov za nadomestila plač preko sistema e-VEM

S 1.10.2016 se bodo prek sistema e-VEM lahko vlagali zahtevki za refundacijo nadomestila plače. Na  točkah VEM se zahtevki ne bodo vlagali oz. točke VEM ne bodo imele na voljo tega postopka. Na točki VEM si bo uporabnik od 1.10. 2016 dalje lahko uredil pooblastilo za vlaganje zahtevkov prek portala e-VEM. Pooblastilo bo lahko neposredno v sistem e-VEM vložil tudi zastopnik poslovnega subjekta, če ima digitalno potrdilo.

Prek e-VEM bo zaenkrat omogočeno le vlaganje refundacijskih zahtevkov – torej zahtevkov za izplačilo nadomestila za zaposlene pri delodajalcu, ne pa tudi za samostojne zavezance same (to pomeni, da bo lahko samostojni podjetnik vložil refundacijski zahtevek le za svoje zaposlene delavce, če pa je bil sam v »bolniškem staležu«, pa bo moral enako, kot je to sedaj,  poslati na ZZZS »bolniški list«, ki ga na hrbtni strani izpolni FURS).

Refundacijski zahtevki se bodo lahko vlagali preko sistema e-VEM, torej z neposrednim vnosom podatkov v elektronski obrazec na spletnem portalu e-VEM, ali prek spletnega vmesnika, ki omogoča prenos podatkov iz uporabnikovega sistema plač na Zahtevek za refundacijo in njegovo pošiljanje preko e-VEM na ZZZS. Vmesnik bo na voljo po 1.10.2016. Informacije in dokumentacija za vmesnik pa je že na voljo, na tem naslovu.

Elektronsko vlaganje zahtevkov preko e-VEM bo prostovoljno, torej bo le ena izmed možnosti in bodo vlagatelji zahtevkov lahko izbirali, ali bodo uporabljali  e-VEM, ali pa bodo zahtevke na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: ZZZS) še nadalje vlagali v fizični obliki po pošti.

Obrazci za pooblaščanje in navodila za pooblaščanje bodo na portalu e-VEM objavljeni pred 1.10.2016, o čemer vas bomo obvestili. Takrat bodo objavljena tudi uporabniška navodila in ostale informacije za uporabnike.

Ministrstvo za javno upravo

Zavod za zdravstevno zavarovanje Slovenije