06.09.2016

S 1.10.2016 bo možno elektronsko vlaganje refundacijskih zahtevkov za nadomestila plač preko sistema e-VEM

Elektronsko vlaganje zahtevkov preko e-VEM bo prostovoljno, torej bo le ena izmed možnosti in bodo vlagatelji zahtevkov lahko izbirali, ali bodo koristili e-VEM, ali pa bodo zahtevke na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: ZZZS) še nadalje vlagali v fizični obliki po pošti.

Prek e-VEM bo zaenkrat omogočeno le vlaganje refundacijskih zahtevkov – torej zahtevkov za izplačilo nadomestila za zaposlene pri delodajalcu, ne pa tudi za samostojne zavezance same (to pomeni, da bo lahko samostojni podjetnik vložil refundacijski zahtevek le za svoje zaposlene delavce, če pa je bil sam v »bolniškem staležu«, pa bo moral enako, kot je to sedaj,  poslati na ZZZS »bolniški list«, ki ga na hrbtni strani izpolni Finančna uprava RS).

Refundacijski zahtevki se bodo lahko vlagali preko sistema e-VEM, torej z neposrednim vnosom podatkov v elektronski obrazec na spletnem portalu e-VEM, ali prek spletnega vmesnika, ki omogoča prenos podatkov iz uporabnikovega sistema plač na Zahtevek za refundacijo in njegovo pošiljanje preko e-VEM na ZZZS. Vmesnik bo na voljo po 1.10.2016. Informacije in dokumentacija za vmesnik pa je že na voljo, na tem naslovu.

Na  točkah VEM se zahtevki ne bodo mogli vlagati. Na točki VEM si bo uporabnik od 1.10.2016 dalje lahko uredil pooblastilo za vlaganje zahtevkov prek portala e-VEM. Pooblastilo bo lahko neposredno v sistem e-VEM vložil tudi zastopnik poslovnega subjekta, če ima digitalno potrdilo.

Možnost elektronskega vlaganja refundacijskih zahtevkov preko e-VEM prinaša številne prednosti, ključne so naslednje:

  • omogoča se elektronski vnos zahtevka in pripadajočih obračunov preko elektronskega obrazca na portalu e-VEM. S tem se za manjše delodajalce, ki za obračun plač in nadomestil uporabljajo enostavnejše informacijske rešitve, omogoči sodobna elektronska pot komunikacije z ZZZS v okviru storitev e-VEM za podjetja in podjetnike.
  • omogoča se uvoz podatkov za zahtevek in obračun iz izvornih računovodskih aplikacij (spletni vmesnik). Ključna korist bo za velike delodajalce, saj odpade potreba po večkratnem ročnem vnosu podatkov;
  • omogoča se preverjanje vnesenih podatkov obračuna še pred oddajo zahtevka in informativni izračun nadomestila za posamezen obračun. S to funkcionalnostjo se omogoči delodajalcu, da ob vnosu podatkov s pomočjo formalnih in logičnih kontrol čim bolj zmanjša možnost napak pri vnosu. Prav tako pa se zmanjšajo napake na strani ZZZS, saj ni potrebno vnašanje podatkov v interno računalniško aplikacijo.
  • omogoča se pregledovanje vloženih zahtevkov. Delodajalec, ki je vložil zahtevek za refundacijo, lahko kadar koli sam preveri v kakšnem statusu je zahtevek in za katere obračune je bilo izvedeno plačilo.


Navodila za izvajanje postopka, kontakti za vsebinsko podporo pri izvajanju postopkov in ostale potrebne informacije za izvajanje postopka preko e-VEM bodo pred 1.10.2016 objavljene na spletnem mestu e-VEM.

Ministrstvo za javno upravo

Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije