Skoči do osrednje vsebine Republika Slovenija SPOT
Državni portal za poslovne subjekte

Informative Notice

Določene vsebine se še dopolnjujejo. Hvala za razumevanje.

Izvajanje univerzalne storitve v javnem komunikacijskem omrežju

Univerzalna storitev je najmanjši nabor storitev določene kakovosti, ki je dostopen vsem končnim uporabnikom v Republiki Sloveniji po dostopni ceni ne glede na njihovo geografsko lego.

Najmanjši nabor storitev, ki ga mora izvajalec univerzalne storitve zagotavljati 24 ur na dan in sedem dni v tednu vključuje:

  • priključitev na javno komunikacijsko omrežje,
  • govorne komunikacije,
  • faksimilne komunikacije,
  • ustrezen širokopasoven dostop do interneta,
  • zagotavljanje in dostop do univerzalnega imenika in univerzalne službe za dajanje informacij o naročnikih.

Izvajalec univerzalne storitve mora na razumno zahtevo fizične ali pravne osebe zagotoviti priključitev na javno komunikacijsko omrežje in dostop do govorne komunikacijske storitve in ustreznega širokopasovnega dostopa na fiksni lokaciji. Priključitev je izvedena z žičnimi ali brezžičnimi tehnologijami. 

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije določi prenosno hitrost, ki zagotavlja ustrezen širokopasovni dostop in kot taka sodi v univerzalno storitev. Prenosna hitrost mora omogočati uporabo naslednjih storitev:

  1. elektronske pošte,
  2. iskalnikov, ki omogočajo iskanje vseh vrst informacij,
  3. osnovnih spletnih orodij za usposabljanje in izobraževanje,
  4. spletnih časopisov ali novic,
  5. nakupa ali naročila blaga ali storitev prek spleta,
  6. iskanja zaposlitve in orodij za iskanje zaposlitev,
  7. poklicnega mreženja,
  8. spletnega bančništva,
  9. storitev e-uprave,
  10. družbenih medijev in takojšnjega sporočanja,
  11. klicev in videoklicev standardne kakovosti.

Izvajalec univerzalne storitve mora zagotavljati službo za pomoč in prijavo napak in okvar. Služba mora delovati neprekinjeno 24 ur na dan in sedem dni v tednu.

Okvare morajo biti odpravljene v čim krajšem času brez poslabšanja kakovosti storitev iz nabora univerzalne storitve. Prijave okvar morajo biti zabeležene s pomočjo informacijskega sistema za obdelavo podatkov.

Velja za naslednje dejavnosti po SKD:

Splošni pogoji

Pogoji

  • Za opravljanje dejavnosti se je treba predhodno registrirati in izbrati ustrezno statusno obliko.

    Ponudnik storitev je pravna ali fizična oseba, ki storitve zajema, hrambe ali spremljevalne storitve na trgu ponuja drugim fizičnim ali pravnim osebam.

    Ponudnik storitev mora izpolnjevati splošne pogoje:

    • da je registriran pri pristojnem sodišču ali drugem organu,
    • da ni zoper ponudnika uveden ali začet postopek prisilne poravnave, stečajni ali likvidacijski postopek, drug postopek, katerega posledica ali namen je prenehanje ponudnikovega poslovanja,
    • da poslovanja ponudnika ne vodi izredna uprava ali da ni bil uveden kateri koli drug postopek, podoben navedenim postopkom, skladno s predpisi države, v kateri ima sedež,
    • da ni bil pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje v zvezi s podkupovanjem, obsodba pa še ni izbrisana; je ekonomsko-finančno sposoben,
    • da ponudniku na kateri koli način ni dokazana huda strokovna napaka na področju, ki je povezano s storitvami hrambe in spremljevalnimi storitvami.

    Skladno z regulativnim okvirom s področja elektronskih komunikacij je dovoljeno tudi čezmejno opravljanje storitev pod pogojem, da se predhodno obvesti AKOS.

    Pravne podlage

  • Izvajalca univerzalne storitve imenuje Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS).

    Agencija je odločbe izdala po opravljeni analizi stanja glede posameznih storitev iz nabora univerzalne storitve, postopku javnega posvetovanja in zaključenem postopku javnega razpisa.

    Izvajalec univerzalne storitve zagotavljanja in dostopa do univerzalnega imenika in univerzalne službe za dajanje informacij o naročnikih je družba TSmedia, d. o. o.

    Izvajalec univerzalne storitve priključitve na javno komunikacijsko omrežje in dostopa do podatkovnih komunikacij (interneta) je družba Telekom Slovenije, d. d..

    Odločbe se izdajo za obdobje petih let, če ni v zakonu določeno drugače. 

    Podrobneje

  • Izvajalec univerzalne storitve mora zagotoviti univerzalni imenik in univerzalno imeniško službo. 

    • Univerzalni imenik

    Univerzalni imenik mora vsebovati podatke o vseh naročnikih javno dostopnih telefonskih storitev, ki se morajo predhodno strinjati z objavo podatkov v imeniku. Univerzalni imenik je lahko v tiskani oziroma elektronski obliki.

    Podatke v univerzalnem imeniku je treba redno oziroma najmanj enkrat letno obnavljati.

    • Univerzalna imeniška služba

    Univerzalna imeniška služba, do katere morajo imeti po dostopni ceni dostop vsi končni uporabniki, vključno z uporabniki javnih govorilnic, mora dajati podatke o vseh naročnikih, ki so vključeni v univerzalni imenik. Podatke, ki jih daje univerzalna imeniška služba, morajo biti obnovljeni najmanj enkrat mesečno.

    Pravne podlage

  • Izvajalec univerzalne storitve mora naročnikom, s katerimi ima sklenjeno naročniško razmerje, dati na razpolago osnovno stopnjo razčlenitve računa.

    Osnovna stopnja razčlenitve računa omogoča preverjanje in nadzor uporabe in zaračunanega zneska. Ta razčlenitev ne sme obsegati klicev na brezplačne telefonske številke, vključno s številkami za klice v sili.

    Osnovna stopnja razčlenitve računa se naročnikom pošlje brezplačno in ob izstavitvi vsakega računa, razen če naročnik izvajalca univerzalne storitve obvesti, da razčlenitve računa ne želi prejemati.

    Operater na zahtevo naročnika javno dostopnih telefonskih storitev lahko izda razčlenjen račun, ki presega osnovno stopnjo razčlenitve računa.Takšne razčlenitve morajo biti opredeljene v splošnih pogojih; če jih operater nudi odplačno, morajo biti njihove cene določene v višini dejanskih stroškov, ki jih imajo operaterji z zahtevano dodatno razčlenitvijo.

    Pri tem mora biti zagotovljeno varovanje zasebnosti klicočih uporabnikov, ki so fizične osebe in klicanih naročnikov tako, da se izpustijo ali prikrijejo zadnja tri mesta klicanih telefonskih številk (klicanih številk operaterju ni treba prikriti v primeru zakonsko določenih izjem).

    Operater naročniku pošlje račun v elektronski obliki, razen če naročnik zahteva papirnati račun. Izdaja papirnatega računa na zahtevo naročnika je za naročnika brezplačna.

    Pravne podlage

  • Izvajalec univerzalne storitve meri in beleži naslednje statistične parametre kakovosti za čas izvedbe in kakovost storitev, povezane z izvajanjem univerzalne storitve:

    • rok za izvedbo začetne priključitve,
    • razpoložljivost storitve
    • rok odprave okvar,
    • delež neuspelih klicev,
    • čas vzpostavljanja zveze,
    • običajno razpoložljiva prenosna hitrost prenosa podatkov,
    • minimalna hitrost prenosa podatkov,
    • maksimalna skupna zakasnitev prenosa podatkov,
    • izgube paketov pri prenosu podatkov,
    • minimalna mesečna količina prenesenih podatkov k naročniku,
    • odzivni čas univerzalne imeniške službe,
    • delež delujočih javnih telefonskih govorilnic,
    • delež utemeljenih ugovorov zaradi nepravilnosti v telefonskem računu.

    Izvajalec univerzalne storitve mora poskrbeti, da se parametre kakovosti meri v skladu z definicijami in metodami merjenja iz slovenskih standardov SIST EG 201 769-1, EG 202 057-1, EG 202 057-4 in družine standardov EG 202 057.

    Pravne podlage

  • Izvajalec univerzalne storitve mora najkasneje do 31. marca za preteklo leto na svoji spletni strani objaviti podatke o kakovosti univerzalne storitve, po parametrih kakovosti in le-to dostaviti AKOS-u.

    Pravne podlage

Čezmejno/občasno opravljanje dejavnosti

Dejavnost izvajanja univerzalne storitve v javno komunikacijskem omrežju ne sodi v storitveno direktivo. Čezmejno opravljanje dejavnosti v tem primeru ni možno.